2011. június 7., kedd

A minden nap elkészülő kenyerünk

Most már imádok kenyeret sütni!:) Ez nem volt így eleinte:(. Régebben is sütöttem kenyeret,de valahogy nem nyerték el a tetszésemet. Egyszer véletlenül tévedtem   Moha blogjára, mert kerestem egy jó ribizlis sütemény receptet. Nála megláttam a kenyeret.Na ezen felbuzdulva Én is elkészítettem az ő receptje alapján a kenyeret. Nem voltam még mindig megelégedve a végeredménnyel,nem olyan volt mint amilyennek szerettem volna. Gondoltan nem adom fel ezt tökéletesíteni kell!  Ekkor , nem is tudom, hogy hogy, de Limara  oldalán találtam magam. Na őnála van a kenyér sütésének a tudománya meg a többi finomságé.(egy jó pár dolgot már ki is próbáltam a receptjei közül,mondhatom,hogy nagyon finomak!)
Nem szaporítom tovább a szót! Mutatom és írom,hogy én hogy készítem.
A gyerekeim is nagyon szeretik amit én sütök.Nem is tudom,mikor vettem utoljára kenyeret.

Az Én naponta készülő kenyerem:


Ez a kenyér annyira friss,hogy még forró volt amikor elvitte a férjem a munkahelyre(itt illatozik mellettem, imádom a friss kenyér illatát!)

Az Én naponta készülő kenyerem receptje:


Hozzávalók:

-10 dkg teljeskiörlésű búzaliszt
-40 dkg BL-80-as kenyérliszt
-2 evőkanál burgonyapehely
-2 evőkanál olaj
-2 teáskanál só
- késhegynyi aszkorbinsav
-20-25 dkg öregtészta
-1 teáskanál cukor
-10 gramm friss élesztő
-250 ml  hideg víz

Mindent beleteszek a szuper masinámba és először alacsony fordulaton,hogy nagyjából összekeverje a gép  az alapanyagokat,majd kicsit feljebb tekerem(tényleg csak egy kucsit,mert 1-es fokozaton is olyan jó hólyagos tésztát tud keverni, hogy csak na) és kb. 10 percig dagasztom, majd kiveszem, átgyúrom és kelesztőtálba teszem.Hagyom hagy keljen a duplájára( nekem ezt jelzi is a kelesztőtálam,mert pukkan egyet és felemelkedik a  teteje).
Kiteszem egy lisztezett szilikon sütőlapra(ezt csak erre használom), kinyomkodom belőle a levegőt,de közben az ujjaimmal és a tenyeremmel szétlapogatom. Behajtom a két oldalát aztán fentről lefelé haladva feltekerem( úgy mint a bejglit).
Sütőpapírral bélelt dobozformába teszem. Húzok rá egy nagyobb nejlont( nálam ez egy tiszta,csak erre a célra használt kukazsák) és hagyom a duplájára kelni.
Mikor megkelt bevagdosom és még kb. 10-15 percig kelesztem. Mielőtt még bevagdosnám begyújtom a sütőt ,hogy hagy legyen jó forró mire be kell tenni a kenyeret.
Sütőfóliát húzok a dobozformára, bespriccelem a kenyeret és elkötöm a két végét,mert méretre vághatósat szoktam venni. Nagy lángon sütöm kb.15 percig , aztán lejjebb veszem a hőfokot és megsütöm.
Ha készen van kiveszem és rácsra teszem, és még forrón megint bespriccelem a kenyeret és hagyom kihűlni.




Az  Öregtésztát Moha receptje alapján készítem.

Öregtészta:

-50 dkg BL-80-as kenyérliszt
-1 teáskanál cukor
-350 ml víz
-1 dkg élesztő

 Ezeket jó alaposan elkeverem és egy kiolajozott kelesztő tálba teszem aminek nem ugrik le a teteje, és kb. 12 órára magára hagyom.Nyáron kevesebb idő kell hozzá mint télen, mert a melegben hamarabb megkel.Hagyom túlkeli,aztán egy jól záródó edénybe teszem és irány a hűtő. 7-10 napig eláll, ha nem használjuk fel ez idő alatt akkor adagokra szedve betehetjük a fagyasztóba is, és ha szükségünk van rá csak ki kell venni egy kicsivel hamarabb és használhatjuk is.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nyomtatás