2011. június 10., péntek

Keddi ebédünk volt

Itt van az a finom hagyma leves amit már tegnap említettem. Pirított kenyérkockával és egy kis reszelt sajttal.Nagyon egyszerű elkészíteni és mint már írtam egyszer nagyon finom annak aki szereti.



4-5 közepes fej vöröshagymát kevés vajon vagy margarinon megfonnyasztok, aztán megszórom 1 evőkanál liszttel ezzel is összekeverem , egy kicsit, vigyázni kell nehogy megégjen, aztán felengedem vízzel, teszek bele ételízesítőt és egy leveskockát. Felforralom,majd leveszem a tűzről és elturmixolom.
Pirítok hozzá kenyeret,reszelek rá sajtot és tálalom!

Hozzávalók:

-4-5 közepes fej vörös hagyma
-10 dkg vaj
-1 ek. liszt
-1 erőleves kocka
-ízlés szerint ételízesítő vagy só
-1-1,5 l víz
-reszelt sajt tetszés szerit
-pirítós személyenként egy szelet


Az ebéd másik fele,pedig:

Tócsni



Ezt mi nagyon szeretjük , jó kis fokhagymás tejföllel.
A krumplit lereszelem  kézi reszelővel vagy olyan géppel aminek van reszelő része.
Mondjuk egy ilyennel:


                                                                   kép innen


Igazság szerint ki kellene csavarni egy konyharuhán keresztül a krumplit, de Én nem szoktam(szokott is fröcsögni az olaj). Teszünk bele 2-3 tojást,kb.4-5 ek. lisztet, sót érzéssel nehogy elsózzuk, őrölt borsot, ezeket jól elkeverjük. Kisütjük. Én kevés olajon szoktam sütni és ha elfogy alóla akkor pótolom. Mert ugye a krumpli sok olajat fel bír szívni. Ha kisült, akkor papírtörlős tányérra teszem.

Hozzávalók:

-Kb. 1kg krumpli lereszelve
-fél fej reszelt vöröshagyma
-kevés őrölt bors
-4-5 ek. liszt
-2-3 tojás

Fokhagymás tejföl:

1 Nagy dobozos tejföl 450 grammos
1 gerezd fokhagyma elreszelve
ízlés szerint só

Ezeket összekeverjük és a tócsnival tálaljuk.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nyomtatás