2011. június 23., csütörtök

Meggyes-vaníliakrémes amerikai pite

Pár napja nézelődtem Viki oldalán, és ott találtam rá erre a receptre(Házias konyha  )
Már másodjára sütöttem meg ezt a pitét. Először bevallom nem nagyon nyerte el a tetszésemet. Egy részt azért nem, mert még félig volt kihűlve amikor felvágtam és nem tudtam szépen kiszedni.Na meg azért sem, mert nagyobb sütőformába sütöttem mint ma és nagyon vékony volt a tészta. Na,de a maival teljesen meg vagyok elégedve:)!
Olyan mint amilyennek lennie kell!

Itt még egészben:

Ez pedig egy szeletke:


Isteni finom! Bátran ajánlom mindenkinek! Ahogy tehechefviki  is írta. Ki ne hagyjátok!

Meggyes-vaníliakrémes amerikai pite

 Hozzávalók:

A tésztához:

- 35 dkg kiszt
- 18 dkg vaj vagy  margarin
- 2 ek. porcukor
- 1 csipet só
- 0,3 dl víz

A töltelékhez:

-  1 csomag vaníliás pudingpor
- 3-5 ek cukor (ízlés szerint)
- 5 dl tej
-kb. 75 dkg meggy, én mag nélkül mértem, mert még főzés közben össze esik
- cukor ízlés szerin én 4 ek. tettem bele
- ízlés szerint fűszerek: fahéj,szegfűszeg, mézes fűszerkeverék stb.( én most elfelejtettem belerakni így is finom volt)

Tetejére:

A lisztet elmorzsoljuk a vajjal/ margarinnal, hozzáadjuk a cukrot sót,vizet ( nincs benne tojás!), és rugalmas tésztát gyúrunk belőle.Min. 30 percre betesszük a hűtőbe.

A pudingot a csomagoláson található útmutató szerint elkészítjük, és kihűtjük.

A meggyet megmossuk, kimagozzuk. Meghintjük a cukorral, és erős lángon hagyjuk forrni kb. 20 percig.
Először rengeteg levet fog ereszteni, de ez a főzés végére elpárolog. Néha kavargassuk meg le ne kapjon. főzzük el egészen a levét, és tetszés szerint fűszerezzük. Hűtsük ki teljesen. Célszerű előtte való nap elkészíteni a pudinggal együtt.

A lehűtött tésztát két részre vágjuk. Az egyik részével kibéleljük egy kivajazott kerek piteformát úgy hogy pereme is legyen. Belekanalazzuk a vaníliás pudingot, rásimítjuk a meggyet. A másik tésztadarabot kör alakúra nyújtjuk, ha van kedvünk mintát is nyomhatunk  bele. Majd a pitére simítjuk, a tészta széleket összenyomkodjuk.

Néhány helyen megszurkáljuk,hogy a felesleges gőz ki tudjon jönni belőle. Lekenjük tojással és 180 fokra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt ropogós aranybarnára sütjük( nekem ez kb. 45 percig tartott)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nyomtatás