2011. június 6., hétfő

Ebéd javaslat

Ezt a menüt már kb. két hete készítettem,de csak most teszem közzé, mert még nem nagyon van gyakorlatom a blogolással járó plusz munkákkal. Az étel fotózása, ami elég nehezen szokott sikerülni. Vagy nagyon sok a fény vagy éppen nincs normális megvilágítás. Ezért néz ki néhány fénykép ahogy kinéz, de azért remélem nagyjából lehet látni, hogy mi is akar lenni. Meg a háttér is kicsit egyhangú ( az asztalterítőnkre gondolok), na de idővel minden menni fog. Remélem.
Lehet,hogy nem illik össze,de nem akadékoskodott a gyomrunk amikor megettük Szóval az ebéd.

                                                                           Gyümölcsleves

Hozzávalók:
Adagokat nem írok csak azt,hogy Én mit szoktam beletenni.

-Meggy,
-Szilva,
-Őszibarack konzerv
-Alma
-Vagy épp amilyen friss gyümölcs vagy befőtt van itthon.
-Tejföl vagy tejszín
-1 cs. vaníliás pudingpor
Díszítés:
Tetejére egy kevés tejszínhab.

A gyümölcsök keménysége illetve puhasága határozza meg a főzési sorrendet. Ha van itthon alma akkor először azt szoktam kicsit előfőzni , cukorral,szegfűszeggel és kevés fahéjjal. Ezt behabarom, a tejföl vagy tejszín és a puding keverékével majd óvatosan felforralom. Csak a forralás után szoktam beletenni a többi gyümölcsöt. Persze csak akkor, ha befőttel készítem.Természetesen akkor ha friss gyümölcsből készítem , akkor a keménységük határozza meg a főzési sorrendet.
Ha kihűlt, tejszínhabbal díszítjük.

Paprikás krumpli







Nem tudok pontos számokat írni,mert én nem szoktam méricskélni az alapanyagokat. Csak úgy érzésre főzök. 
Hozzávalók:
-Egy fej vöröshagyma
-Kevés olaj
-1 tk. színes paprika
-Burgonya
-Virsli
-Ételízesítő
-Víz
-kevés őrölt bors
-Kevés pirosarany

Elkészítés:

A burgonyát megpucoljuk,meg mossuk. A hagymát megpucoljuk,felkockázzuk és az olajon arany sárga színűre megpirítjuk rátesszük a  színes paprikát, aztán gyorsan a felkockázott burgonyát,majd fel öntjük vízzel, csak annyival,hogy éppen csak el lepje. Beízesítjük,és megfőzzük. A végén beletesszük az egészben hagyott vagy felkarikázott  vírslit. Ezzel is rottyantunk rajta egyet,és kész is a finom ebéd.
(holnapra hagyma levest kért a családom,az is nagyon finom!)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nyomtatás