2012. február 4., szombat

Meggyes almás mini pite

Pár hete láttam a TV Paprikán  Bill Sydney ( Bill Granger) szakácsa című műsort.Megtetszett a recept és gyorsan leírtam ahogy mondta sorban.





250 g vajat, csipet sót, 3/4 csésze porcukrot, 3 csésze liszttel, késes betétű robotgéppel, jól eldolgozunk. Aztán jéghideg vizet teszünk bele. Az eredeti receptben 2 ek víz van, de nekem nem állt össze ennyitől úgyhogy én addig öntöttem bele a vizet míg össze nem állt a tészta.
Ha nagyjából összedolgozta a gép akkor kivesszük és a deszkán összedolgozzuk, hogy szép sima legyen. Aztán kép sütőpapír közé tesszük és kissé kinyújtjuk, aztán betesszük a hűtőbe egy fél órára pihenni.
Az almát meghámozom, felkockázom és összekeverem a meggyel, 2 ek. étkezési keményítővel és 3 ek. cukorral. Ezt nem érdemes hamarabb elkészíteni, mert a meggy kiereszti a levét a cukortól.

A tésztát kivesszük és kinyújtjuk a két zsírpapír között kb fél ujjnyi vastagságúra. Nagyobb szájú pohárral kiszaggatjuk és a muffin sütő mélyedéseibe beletesszük. Mindegyikbe teszünk gyümölcsöt, majd befedjük egy másik tésztakarikával. Kicsit összenyomkodjuk a széleit, majd megkenjük egy felvert tojással, megszurkáljuk és még szórunk rá kevés kristálycukrot.
180 fokos sütőben 35-40 percig sütjük.

5 megjegyzés:

trollanyu írta...

Nagyon klasszak lettek ezek a kis piték:) Bill Grangert szeretem, van egy szakácskönyven is tőle, nemrég készítettem én is valamit tőle:)

Unknown írta...

Köszi.Én is szeretem ezt a fickót. Van egy recept amit soha nem tudtam leírni, azt hiszem, hogy epres szuflé vagy valami ilyesmi.Egyszer Én is szert teszek egy könyvére.

Roza írta...

Nagyon jók a mini piték:) Viszem a receptet:)

Unknown írta...

Köszi Roza!
Vidd nyugodtan! Remélem sikerülni fog.

Ibcsi írta...

Kis meglepi neked!
http://ibcsifinomsagai.blogspot.com/2012/02/dijat-kaptam.html

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nyomtatás