2011. augusztus 6., szombat

Szilva dzsem

Megérkezett a régen várt alkatrész, amit egy kedves ismerősömmel vetettem meg Angliában, és a Nővére hozta haza, mert ők még kicsit később jönnek majd.
Ez a bejegyzés inkább az alkatrészről szól, mint a szilva dzsemről. Mivel pont le volt szedve a szilva, ezzel avattam fel.Felszereltem a dagasztógépre és következhetett a "nagy" munka.
Nekem csak annyi volt a dolgom, hogy adagoljam bele a szilvát és, hogy a tömőfával nyomkodjam le.

Ez a szilva mennyiség kb. 5,5 kg.



Talán látni, hogy a gép keverő táljába folyt a szilva java, és a kis fazékba pedig ment a héja.
Aztán végül is összekevertem, mert kellett bele egy kis rostanyag.
A dzsemet a Dr. Oetker  dzsemfix 3:1 tasakján leírt módon készítettem el. Ez csak az első adag volt. Hétvégén belevetem magam az igazi szilvalekvár főzésébe. Lehet,hogy utólag megbánom, hogy belekezdtem, de remélem a végeredmény kárpótolni fog.
Majd arról is beszámolok.

2 megjegyzés:

Viki írta...

Na ez az, most már értem én, hogy miért vagyunk ennyire kenvood rajongók :) Nem semmi és micsoda könnyítés volt - legalábbis gondolom.

Unknown írta...

Nagyon jó volt, csak tenni kellett bele a szilvát, aztán meg tömködni. Utána gondoltam, csak hogy egy tálba is mehetett volna az egész, mert csak a lé nagyon híg lett volna. Még majd egy pár dolgot szeretnék hozzá beszerezni, idővel.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nyomtatás