2012. január 18., szerda

Kakaós kalács átalakulása máglyarakássá

Meg maradt egy rúd kakaós kalácsom, meg is volt száradva már egy kicsit. Gondoltam egyet és sütöttem belőle máglyarakást. A receptet a Kiskegyedek és Őnagyságák mindenttudó szakácskönyvből vettem.

Ennyi maradt és gyorsan elkértem a férjemtől, hogy hagy fényképezzem le.

Hozzávalók:

8-10 száraz kifli, vagy egy felszeletelt zsúrkenyér vagy kalács, 3-4 tojás, 5 dl tej, 20 dkg cukor, 10 dkg mazsola, 5 dkg durvára vágott dió, a tojáshabhoz 2-3 ek. baracklekvár, 1/2 kg alma (kb. 3 db)

Elkészítés:

Egy tűzálló tálat kikenünk vajjal és morzsával szórjuk meg. a tejbe beleteszünk 4 ek. cukrot (ezt a 20 dkg cukorból vesszük el) és a tojások sárgáját. Jól elkeverjük és belehempergetjük a felszeletelt  kalácsokat.
A tűzálló tálba rétegezzük, rászórjuk a durvára vágott diót, mazsolát és a reszelt almát amibe belekeverjük a  fahéjas cukrot.( ezt is a  20 dkg cukorból vesszük el)
Közép forró sütőben kb. 40 percig sütjük, közben a tojások fehérjét a maradék cukorral és a végén belekeverjük a barack lekvárt. A 40 perc elteltével kivesszük a sütőből és a máglyarakás tetejére simítjuk. Visszatoljuk a sütőbe és kis lángon addig sütjük míg a teteje szép rózsaszínű lesz.

3 megjegyzés:

trollanyu írta...

Nagyon guszta lett:) Nálunk a máglyarakást nem szeretik, nem tudom miért. Talán a tojáshab miatt. De én szeretem:)

Unknown írta...

Köszi! Amikor először sütöttem máglyarakást, valahogy nekem sem ízlett, de ez finom volt. Talán azért, mert házi kalácsból volt és, mert kihagytam belőle a mazsolát és a citromhéjat. Ezeket nem szeretem semmiben.

Gabriella írta...

Érdekes, Én még soha nem készítettem máglyarakást... nem tudom miért nem?? Biztos fincsi! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nyomtatás