2013. február 18., hétfő

Mini fánk

A barátnőm Zsóka sütött ilyet az óvodai farsangra. Megkóstoltam és nagyon ízlett, így hát elkértem a receptet. Nagyon sok lesz belőle, mert kis pogácsa szaggatóval kell kiszaggatni. Na nem a legkisebbel :D

Így kezdődik a recept:

  • 1 kg liszt
  • 2 db élesztő (2*5dkg)
  • 4 dl tej
  • 8 tojássárgája
  • 4 cs. vaníliás cukor
  • 10 dkg porcukor 
  • 2 kiskanál kristálycukor  
  • 20 dkg olvasztott vaj  vagy margarin


Az élesztőt felfuttatjuk a tejben  a 2 kiskanál kristálycukorral. Én mostanában nem szoktam felfuttatni az élesztőt, de ennél a receptél nem kockáztattam. Ne vesszen annyi minden kárba. A lisztet összedolgozzuk a tojássárgájával, porcukorral és a vaníliás cukorral, majd beleöntjük az olvasztott vajat/margarint, aztán az élesztős cuccot. Jól összedolgozzuk, majd a duplájára kelesztjük.

Kelesztés után szaggatjuk, de így már nem kell pihentetni, hanem rögtön süthetjük ki a nem túl forró olajban. Elvileg magától megfordul sülés közben, de azért figyelni kell rá, mert könnyen meg tud égni. Nagy tálcára/sütőtepsire szedjük amibe papírtörlőt teszünk, ami felszívja a felesleges olajat.

Csokit olvasztunk gőz fölött ( Boci csokit használtam). Ehhez a mennyiséghez kb.2-3 tábla (100g-os) szükséges. A felolvasztott csokiba mártjuk, majd tálcára tesszük. A tetejét megszórhatjuk, színes cukorral vagy kókuszreszelékkel.






Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nyomtatás