2011. július 10., vasárnap

Sárgabarack lekvár

Végre sikerült a második adag lekvárt is elkészítenem. Mind a két alkalommal hajnal egy órakor végeztem. A mosogatás így is másnapra maradt.
Most úgy voltam vele, hogy ledarálom, mert nem volt mindegyik teljesen megérve, meg előtte sok eső esett. Gondoltam akkor szedjük le, mert akkor soha nem lesz belőle lekvár , csak esetleg cefre.
Szóval ledaráltuk és felfőztem a cukorral és a Dr. Oetker 2:1 vagy 3.1 dzsemfixel.


 Nem apróztam el. Egyszerre két fazékkal is főztem.Aztán üvegekbe töltjük.

Lezárjuk a tetejét....
És  Kb. 5 percig  álljon fejjel lefelé. Aztán hagyjuk kihűlni és eltehetjük a helyére.
 3 kg barackhoz tettem 3 csomag Dr. Oetker 2.1 vagy 3.1 dzsemfixet.felfőztem és üvegekbe tettem.
Három kilogrammos adagokban készítettem el, mert nem, volt nagyobb fazekam.

Üvegekbe tettem és kész!  Most nagyon örülök, mert legutóbb két éve sikerült nagyobb mennyiségű lekvárt készítenem. Az idén harmincnyolc üveggel lett, majd óvatosan adagolom a családnak, hogy egy ideig kitartson.
Mi nem szeretjük a nagyon édes dolgokat.A receptnél  csak annyi az eltérés, hogy Én kevesebb cukrot tettem bele mint amennyi írva volt hozzá.

2 megjegyzés:

Viki írta...

Jucus, irigyellek a sok lekvárért. Nekünk nincsenek gyümölcsfáink. az 5-600 Ft-os barackból meg elég drága lekvárt lehet/-ne késziteni, Igy aztán most elmaradt.
Nagyon szépek a tieid. Miközben olvastam, hogy ledaráltad, eszembe jutott, mi lett volna, ha turmixolod egy jó nagy részét, s az érettebbekből pedig darabosan hagyni benne.
Okoskodom itt, s közben én nem is főztem :)
Na majd egyszer, talán jövőre, ha olcsóbb lesz a gyümölcs, amit kétlek.

Unknown írta...

Szerencsére volt mondhatni jó termés, de mi lett volna ha a másik barack fa nem szárad ? Mert sajnos ez történt tavasszal elszáradt, akár mit csináltunk vele.
Majd küldök neked egy üveggel kóstolót.
Lehet, hogy jobban jártam volna a szomszédasszonyom is úgy csinálta. Ő ügyesebb volt mint Én nem vacakolt annyit.
Semmi gond, nem okoskodsz, szívesen fogadom az építő jellegű kritikát. Pláne egy ilyen ügyes háziasszonytól mint Te!
Másrészt azért daráltam le mert mint írtan nem tudtam megvárni míg teljesen megérik, mert nagyon potyogott a fáról és tényleg csak cefrének lett volna jó. Meg az idő sem nagyon kedvezett a megérésnek, mert sokat esett az eső.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nyomtatás