2011. május 6., péntek

Ma ez volt az ebédünk

                                       Gulyás leves                               



Ma délelőtt orvoshoz kellet mennem, így reggel el kezdtem félig elkészíteni a mai ebédünkhöz valókat.
 Először a pörkölt alapot, majd az aranygaluska tésztát. Míg az orvosnál voltam, addig szépen megkelt a tésztám. Na de nem is szaporítom a szót. Jöjjenek a receptek!
 Biztosan sokan tudjátok, hogy hogyan is készül, de azért leírom.

Hozzávalók:
1 nagy fej hagyma
2-3 ek. olaj
kb. 1/2 kg sertés comb
1 tk. piros paprika
Ízlés szerint ételízesítő
Pirosarany szintén ízlés szerint
kb. 1kg krumpli
2 szál sárgarépa
2 vékonyabb szál petrezselyem gyökér
1 szál zellerlevél
Víz
Az apróra felkockázott hagymát üvegesre pirítjuk, bele szórom a pirospaprikát és rögtön beleteszem a felkockázott sertés combot.
Közepes lángon folyamatos keverés mellett zsírjára pirítjuk a húst.
Felöntjük kevés vízzel, kicsit megízesítjük és hagyjuk félig megfőni.
Aztán beletesszük a petrezselyem gyökeret és a sárgarépát, ezzel is főzzük a húst, majd mikor már majdnem megfőtt a hús és a zöldségek akkor bele tesszük a kockára vágott krumplit és felengedjük vízzel. Ezzel készre főzzük,de még a végén beletesszük a zeller levelet.(persze főzés közben ,kóstolgatjuk és ízesítjük a levest )

                                                               Aranygaluska


                                                
Ezt az aranygaluska receptet Limaránál  láttam meg. Ez készült el nálunk második fogásnak.
Nagyon finom, sokkal jobb mint amilyet régebben sütöttem.Bár egy kicsit macerásnak találom, de azért az a kis plusz időtöltés megéri a vele való fáradozást!

Hozzávalók:

50dkg liszt
csipet só
3-4 ek. cukor
3 tojássárgája
kb.2,5 dl tej
5dkg olvasztott vaj
2,5 dkg élesztő
Rétegezéshez:
15dkg dió(nekem 20 dkg dejó volt itthon )
4-5 ek porcukor(ez összekeverve a dióval)
Az alapreceptben 8 dkg  olvasztott vaj van írva, Én kb.15 dkg-ot használtam fel.

A hozzávalókból kissé lágy kalácstésztát dagasztunk, majd hagyjuk a duplájára kelni.
Lisztezett deszkára borítjuk , majd kézzel lelapogatjuk és kiszaggatjuk. Olvasztott vajban megforgatjuk aztán beletesszük a dióba és ebben is meghempergetjük.
Így járunk el míg el nem fogy a tészta.(ha kimarad egy kevés olvasztott vaj én rászoktam önteni a tetejére)
Kb 40 percig letakarva kelesztjük, majd mehet az előmelegített sütőbe , közepes lángon sütjük, míg arany barna nem lesz a teteje.

Időt azért nem írok, mert az én sütőm elég vacak minden nagyon sokára sül meg benne.
Vanília öntetet szoktam készíteni hozzá.
1 liter tejben felfőzünk 1 csomag vaníliás pudingot 5-6 ek cukorral, és ezzel tálalom.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nyomtatás