2013. november 24., vasárnap

Máté 12 éves lett!

November 15.-én volt a nagy esemény, de már előtte, rá kellett készülnöm. Haditervet készítettem, hogy mikor mit kell csinálnom, és már jó előre kikértem egy nagyon ügyes cukrász Csajszi véleményét. Cukrászati üzletben beszereztem egy-két dolgot amire szükségem volt a torta elkészítéséhez.  Hozzá tartozik az egészhez, hogy azon a héten vettem egy új tűzhelyet. Meg is beszéltem szerdán a szerelővel, hogy  másnap (csütörtökön) eljön és beköti. Erre még aznap (szerda este) eljött és bekötötte az új szerzeményemet. Na de ezzel felborította nekem, az előre eltervezett sorrendemet. Így szerdán nem tudtam megsütni a piskótát, mert kb. 1,5 órán keresztül ki kellett égetni a sütőt. Na nem esünk pánikba! Megsütöttem csütörtök délelőtt :) . Na innen kezdve a titkos dolog, már nem is volt olyan titkos. Máté állandóan a konyhában sertepertélt :D  Pénteken , már az ő segítségét kértem, hogy akkor hová is tegyük a focistákat? Végül nagyon örült a tortájának, ami a képen is látható :D





A torta lap 6 tojásból készült, Kiskukta receptje alapján. Nála max. 5 tojásig van recept, de én mindenből hozzászámoltam, amennyi kellett.

A krémbe tettem:

2,5 csomag vaníliás pudingból
9 dl tejből
30 dkg podukorból
50 dkg vajból és 3 tábla fehér csokiból áll.

A vaníliás pudingot  megfőzöm a tejjel és hagyom kihűlni. Közben elkeverem a vajat a porcukorral. Gőz fölött megolvasztom a fehér csokit, hagyom picit hűlni, aztán a vajas krémhez keverem a szintén kihűlt pudinggal.

A tortát három felé vágtam, majd megtöltöttem a krémmel. A cukormasszába belegyúrtam a zöld ételfestéket, aztán kinyújtottam és óvatosan, de azért igyekezve ráfektettem a tortára. Kicsit elsimitgattam, jobb híján kézzel, mert nem tudtam beszerezni marcipán simítót. Még a vonalakat kisodortam és a helyükre tettem. Na meg persze a játékosok sem maradhattak le a tortáról, meg a nagy tűzijáték sem .



3 megjegyzés:

Éva írta...

Isten éltesse Mátét nagyon szép tortát kapott. Ügyes vagy, ezek szerint nagy foci rajongó a fiad? Biztos hamar elfogyott a finom torta !

trollanyu írta...

Boldog szülinapot kívánok utólag is a fiadnak:) Nagyon jó lett a torta, ügyesen megcsináltad és tényleg látszik mennyire örül neki.

Viki írta...

Nagyon sok boldog születésnapot kívánok Máténak. Jucus, nagyon ügyes vagy. Szép lett a torta, s látom a fotón, hogy Máté is nagyon örült neki.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nyomtatás