2013. január 2., szerda

Fekete erdő keksz

Már régóta szeneztem ezzel a recepttel, de csak még most jutottam aszalt meggyhez. Nem gondoltam volna, hogy ennyire finom lesz ez a keksz. Ez a recept is a " Mindennapi süteményünk add meg nékünk" című műsorból való. Az amerikai receptektől kicsit félek mindig, mert köztudottan agyon cukroznak mindent. De ennél a receptnél nem volt igaz ez az általános nézet.







Hozzávalók:

  • 1 csésze liszt
  • 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
  • 1/2 teáskanál só
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 113 gramm vaj
  • 226 gramm étcsoki (jó minőségű (60-70% kakaótartalmú)
  • 1/2 csésze kristálycukor
  • 1/4 csésze barna cukor
  • 2 nagy tojás
  • 340 gramm aprított csoki(Én maradék télapó figurát aprítottam fel)
  •  1 1/4 csésze meggy
Elkészítés:


Az 1 csésze lisztet, 2 evőkanál kakaóport, 1/2 teáskanál sót, 1 teáskanál sütőport Kézi habverővel összekeverjük.
 A 113gramm vajat a 226 gramm csokival, gőz fölött megolvasztok.
Majd bele teszem a 1/2 csésze kristálycukrot, és az 1/4 csésze barna cukrot, és ezzel is össze keverem a vajas csokit.
Teszek bele2 nagy tojást egyenként elkeverve.
Apránként keverem a nedves anyagokhoz a száraz anyagot.
Nem keverjük teljesen össze, mert még bele tesszük a 340 gramm aprított csokit és az 1 1/4 csésze aszalt meggyet. ezzel is összekeverjük.
35-40 percre betesszük a hűtőbe.
Egy evőkanálnyit gömbölyítünk és sütőpapíros tepsibe tesszük egymástól kicsit távolabb, mert sütés közben szétterül. 175 fokos sütőben 11-13 percig sütjük. Sütés után kicsit pihentetjük, aztán vesszük ki a tepsiből. Kb. 36 keksz lesz belőle.




4 megjegyzés:

Csilla írta...

Imádom azt a sorozatot! :) A kekszeket is, mert nagyon hamar viszonylag sok sütit tud legyártani az ember. Receptet mentettem. :)

trollanyu írta...

Gyönyörűek ezek a keszek, nagyon tetszik, biztos, hogy ki fogom próbálni:) Boldog új évet kívánok Neked és a Családodnak is:)

Unknown írta...

Én is nagyon szeretem. Most megint adják a TV Paprikán :)Annyira etette magát, hogy az nem is igaz. Azért vigyázni kell, hogy az ember ne egyszerre falja fel az egészet :D És az a jó, ha dupla adagot készítesz le is lehet fagyasztani.

Unknown írta...

Köszi Erzsi! Jaj, biztos, hogy nem fogod megbánni, nagyon finom, mert nem az a ropogós keksz. amikor bele harapsz a közepe puha szétolvad a szádban. Hmmmm ha most rágondolok összefut a nyál a számban. Nagyon finom!
Én is Nagyon Boldog Új évet Kívánok Neked és családodnak!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nyomtatás